Banana

Muhamedanci su drvo na kome rastu banae nazivali rajsko drvo, a Hindusi su verovali da je ono posvećeno njihovoj bogilji Kali.

personalni trener za zene novi sad

Banane sadrže tri prirodna šećera - saharozu, fruktozu i glukozu i u kombinaciji sa vlaknima daju telu energiju. Istraživanja su pokazala da konzumacija dve banane daje organizmu energiju za naporan 90-to minutni trening. I samim tim banana spada pod omiljenim voćem kod sportista. Banane imaju dosta hranljivih sastojaka koji mogu da pomogu kod mnogih stanja i bolesti. Banana sadrži triptofa, vrstu belančevina koju telo pretvara u serotonin koji poboljšava raspoloženje i generalno se osećamo srećniji. Takođe ima vitamin B6 koji reguliše nivo glukoze u krvi koji isto utiče na raspoloženje. Preporučuje se osobama koje su anemične zbog visokog nivoa gvožđa koji podstiče proizvodnju hemoglobina u krvi. Zbog visokog nivo kalijuma koji sadrži, ovo tropsko voće predstavlja dobar lek protiv visokog krvnog pritiska. Pomaže i kod problema varenja, zbog prisustva vlakana. Nakon noći partijanja i mamurluka dobro je piti bananu sa mlekom i medom. Zbog svih minerala i vitamina koje sadrži banana daje organizu dosta toga. Pola banane ima isti učinak kao popijena šoljica sportskog napitka na svakih 15 minuta tokom trke u trajanju od 2-3 sata. Imaju mnogo više koristi od napitaka bogatih ugljenim hidratima. Takođe, banane sprečavaju grčeve u mišićima nakon premora. Dobar su izvog otpornog skroba, skroba koji se nalazi u hrani bogatoj ugljenim hidratima, i koji nam pomaže pri mršavljenju. Naše telo otporni skrob vari sporo što znači da ćemo duže vreme biti siti. Lagano zelena banana srednje veličine ima 12,5 grama otpornog skroba, dok zrela banana ima gotovo 5 grama. Kalijum koga banana ima dosta, deluje kao prirodni diuretik odnosno podstiče bubrege da izlučuju višak natrijuma koje organizam zadržava. Zbog velike količine vlakana, pomažu kod opstipacije, oporavka nakon dijareje, regulisanja želudačne kiseline, žgaravice i čira na želudcu. Banane koje su manje zrela su bolje za probavu i zdravlje jer pored toga što imaju manje šećera, imaju i pektine koji regulišu probavu. Između ostalog dobre su za gustinu i čvrstinu kostiju. Smanjuju otoke, štite od dijabetesa tipa 2, pomažu prilikom gubitka kilaže, jačaju nervni sistem i pomažu u proizvodnji belih krvnih zrnaca i to najviše zbog prisustva vitamina B6. Kao što je pomenuto, imaju visok nivo kalijuma i na taj način štite od srčanog i moždanog udara.. Podstiču izbacivanje toksina i teških metala iz tela. Zbog kalijuma se preporučuje i osobama koje imaju problema sa snom, drtanjem ruku, glavobolje, znojenje dlanova.