Spanać

Spanać koji u 100 gr ima čak 1400 miligrama mineralnih sastojaka, predstavlja hranu za izbor u toku cele godine.

personalni trener za zene novi sad

Dobar je za zdrave kosti, krvne sudove i src e, dobru krvnu sliku i za čišćenje organizma. Preporučuje se kao dobar izbor protiv holesterola, za dobro varenje, dobru krvnu sliku, a preporučuje se i za dobar vid i oči bez katarakte. Velika je lista svih zdravstvenih dobrobiti koje spanać može da doprinese. Između ostalog, daje snagu, sprečava osteoporozu, a daje i zaštitu od kancerogenih i karddiovaskularnih bolesti. Zbog izobilja minerala i vitamina, spanać se smatra kraljem povrća. Izvanredan je izvor vitamina C i beta karotena. Za dnevnu dozu se preporučuje šolja obarenog spanaća. Dobar je izvor folata, kompleksa vitamina B, koji igraju važnu ulogu u smanjenju nivoa homocisteina u krvi, sastojka za koji se veruje da, ukoliko je prisutan u velikoj količini, može da poveća mogućnost za srčani udar. Srce čuva i magnezijum, mineral koji je važan za održavanje normalnog krvnog pritiska. spanać sadrži oko 56 mg magnezijuma. Sadrži i veliku količinu gvožđa, a treba ga jesti i zbog prisustva vitamina K, važnog sastojka za jačinu kostiju. Treba ga jesti i zbog kalcijuma, fosfora, mangana, bakra, cinka, joda, kobalta. Zbog zavidne količine celuloze, spanać je dragocen za varenje i čišćenje organizma. Drevni narodi su veoma poštovali spanać kao zdravu biljku. LJudi ga uglavnom kombinuju kao dodatak hrani sa belim lukom. A može se koristiti i u pripremi čorbi, supica, raznih pita, sa pirinčem.. Veoma je zastupljen u ishrani. Preporučuje se i trudnicama, kao i deci. Prilikom kupovine treba obratiti pažnju na to da listovi budu intenzivno zelene boje, što je siguran znak da je spanać svež.Ukoliko se ne pripremi odmah treba ga spakovati naopranog u plastične kese i držati na hladnom mestu. U suprotnom se može nakupiti vlaga oko listova. Za bolji rad jetre i mokraćne bešike, kao i organa za varenje, preporučuje se čaj pripremljen od spanaća.